Bilagssortering

Saml og sorter alle bilag for den seneste momsperiode. Den seneste momsperiode er enten seneste afsluttede af de fire kalender kvartaler eller seneste afsluttede kalender halvår.

 

TRIN 1 – saml dit bilagsmateriale!

1)     Saml ALLE bilag, som du har betalt eller har modtaget betaling for i den seneste momsperiode.

2)     Dette gælder også eventuelle kvitteringer / regninger, som du har betalt for firmaet med dine egne penge i den seneste momsperiode (private udlæg for virksomheden).

·         Skriv på alle eventuelle udlægs kvitteringer teksten UDLÆG samt NAVN pa den der har lagt ud /betalt.

·         Du skal samle eventuelle kvitteringer / regninger betalt med privat udlæg i et plastikcharteks for sig selv.

3)     Kvitteringer & Dankort / Visa kvitteringer som ikke fylder en A4 side skal hæftes på en A4 side, så de bliver nemme at arkivere efter bogføring.

4)     Bemærk kun en kvittering pr. A4 side ellers bliver bogføring langsommere og mindre overskuelig!

5)     Udskriv et kontoudtog fra din virksomheds bankkonto, som dækker hele den seneste momsperiode.

 

OBS!

TRIN 2 – sorter dit bilagsmateriale!

1.       Du skal samle alle dine bilag i et plastikcharteks eller lignende. Kontoudtoget fra virksomhedens bankkonto skal ligge øverst!

2.       Sorter dine bilag i dato orden, at det ÆLDSTE bilag ligger øverst og det NYESTE nederst.

3.       Sat flueben (√) på kontoudtoget fra virksomhedens bankkonto ved de indbetalinger og udbetalinger, som du har vedlagt bilag til.

4.       Hvis der er indbetalinger eller udbetalinger pa virksomhedens bankkonto, som du ikke har vedlagt et bilag til, så skriv en forklaring på kontoudtoget, eller lav gerne et separat dokument med forklaringer til indbetalinger og udbetalinger, som mangler bilag.

FÆRDIG – send de sorterede bilag hurtigst muligt.